Bike Fitting - Mam Świetną Pozycję

„DOSKONALENIE ZAWODOWE” !

„DOSKONALENIE ZAWODOWE” !

Bike fitting jest , obok fizjoterapii, odżywiania i oczywiście samego treningu, bardzo ważnym elementem mogącym mieć wpływ na poprawę wyników w kolarstwie szosowym i triathlonie. W wielu przypadkach efektów dopasowania pozycji nie można przeliczyć na waty, czy sekundy, jeśli jednak wynikiem optymalizacji pozycji jest poprawa komfortu, czy stabilności na rowerze, to cel zostaje osiągnięty. Gdy jest nam wygodniej na rowerze, to chętniej trenujemy, a stabilniejsze siedzenie na siodle przeważnie przekłada się na większą efektywność.
Staramy się w związku z tym cały czas uzupełniać naszą wiedzę i podążać za nowościami. Dzisiaj braliśmy udział w zorganizowanym przez firmę Gebiomized seminarium dotyczącym problemów z doborem odpowiedniego siodła. Prowadząca prezentację Lotte Kraus skupiła się na ich diagnozowaniu i rozwiązywaniu.
Niemiecka firma Gebiomized jest producentem bardzo nowoczesnego sprzętu wykorzystywanego w sporcie, a ostatnio specjalizuje się w tematyce bike fittingu.

Webinar Cobb Webinar Cobb


EUROBIKE 2016 – NOWOŚCI , CZĘŚĆ 1, ARGON 18

Relację z tegorocznych targów rowerowych BIKE EXPO w Friedrichshafen rozpoczynamy od wizyty na stoisku kanadyjskiej firmy ARGON 18. W zeszłym roku Kanadyjczycy pokazali ogromną ilość premier:  rowery czasowe/triathlonowe E117 Tri, E117 Tri +, E119 Tri, E119 Tri +, nowego Gallium Pro i Nitrogena Pro. Nikt nie spodziewał się więc w tym roku wielu nowości. Jednak stoisko Argona było znowu oblegane. Powodem nie były poprawione wersje Nitrogena (sztywniejszy o 45% widelec) i nowy rower  Gallium Pro Disc (ultra lekka szosówka z hamulcami tarczowymi). Tym, co przyciągnęło uwagę WSZYSTKICH były dzieła specjalnego działu badawczego Argona: inteligentne rowery.

Pierwszy projekt to Argon E119 z wbudowanymi 22 sensorami (między innymi czujnikami  nacisku na  siodło i podłokietniki, rejestrującymi pozycję przerzutek, ciśnienie atmosferyczne , przyspieszenia, odległości, siłę wiatru, itp ) i  komputerem analizującym zebrane dane (dodatkowo otrzymuje on informacje o pozycji -czujniki na ciele , tętnie, kadencji, mocy).   Wyniki można obserwować  w czasie rzeczywistym lub oceniać po zakończonej jeździe, analizując pozycję pod względem aerodynamiki i efektywności.

Inżynierowie Argon18 planują , że SMART BIKE , jak go roboczo nazwali (będzie dostępna również sama przystawka z komputerem), pojawi się na rynku w przyszłym roku. Finalny „komputer” będzie mniejszy , a jego cena nie powinna być wyższa od  ceny mierników mocy. Autorem projektu jest Marc Graveline,  który osobiście zaprezentował  nam filmy z jazd testowych. Jadąc na rowerze  można oceniać współczynnik oporu powietrza, ale dopiero analiza wszystkich danych pokazuje, jak zmiana pozycji na rowerze wpływa na aerodymikę. Dzięki danym zbieranym na treningach , bez konieczności korzystania z drogich i niemal niedostępnych tuneli niskich prędkości, każdy posiadacz SMARTY BIKE’a będzie mógł doskonalić pozycję w celu zmniejszenia oporu powietrza.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Drugim wywołującym zachwyt  projektem jest rower przyszłości, który wykorzystuje wiele rozwiązań testowanych w „inteligentnej” 119’ce. W tym pięknie zaprojektowanym rowerze zerwano z wieloma schematami: tradycyjną kierownicą owinięta owijką (zastąpiono ją  kokpitem z wymienialnymi wkładkami tłumiącymi drgania), przerzutkami (zastąpiono je sensorami), klasyczną sztycą, hamulcami (hamulce tarczowe są ukryte w aerodynamicznych osłonach). Rower, choć niezwykły, jest NA MIARĘ NASZYCH CZASÓW, a więc wykorzystuje  dostępne obecnie  rozwiązania techniczne. Tak więc jego pojawienie się na rynku to kwestia zaledwie kilku lat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zespół inżynierów Argona 18 przygotowuje również mniej wizjonerskie, ale wymagające równie wielkiego zaangażowania projekty. Przykładem jest rower torowy, przygotowany specjalnie dla reprezentacji Danii. Wprowadzone ulepszenia pozwoliły bardzo poprawić osiągane rezultaty, a końcowym sukcesem jest wicemistrzostwo olimpijskie. Rower, poza świetnymi parametrami,  „duńskim malowaniu” wygląda fantastycznie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA  OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA


TESTUJ SIODŁA SMP!!!

Coraz więcej osób korzysta z możliwości testowania siodeł SMP.

Ze względu na  dużą różnorodność kształtów, szerokości ,  długości,  grubości wyściółki elastomerowej najlepiej jest przetestować siodła przed zakupem. Jest to bezpłatne (konieczna jest oczywiście wpłata kaucji) i zmniejsza ryzyko zakupu niewłaściwego siodła.

Siodła testowe mają haftowany lub nadrukowany napis „test”  i są w kolorze  żółto-czerwonym.

T1SMP T1


ARGON E117 DLA WYSOKICH !!!

Od początku października najnowsze Argony E117 będą dostępne również w rozmiarze XL, a więc przeznaczone dla zawodników mających 190 cm i więcej. Do tej pory rowery w rozmiarze L, dzięki systemowi podkładek montowanych pod mostkiem i podłokietnikami w kierownicach 3T (Vola Pro i Aura Pro) były odpowiednie nawet dla osób do 190 cm wzrostu.
Poniżej zdjęcia sprzedanego wczoraj Argona E117 z pełną grupą Shimano 105, kierownicą 3T Vola Pro (z elementem zwiększającym rozstaw podłokietników) i siodłem ISM PL 1.1 (następca Prologue). Ponieważ triathlonista jest BARDZO wysoki, wykorzystaliśmy wszystkie możliwości poprawy komfortu: system podkładek 3D wkręcanych w ramę, 30 mm podkładek pod mostkiem, odwrócony mostek na +6 stopni, 30mm podkładek pod podłokietnikami.
Argon 1 Argon 2 Argon 4Argon 3

 


KIEROWNICE CZASOWE – NOWE MOŻLIWOŚCI !!!

 
Ogromne zainteresowanie triathlonem, a w konsekwencji zwiększona sprzedaż rowerów czasowych, zostały zauważone przez większość producentów. Niektóre firmy (przede wszystkim europejskie: Focus, Look, Colnago) nie zauważają tego, że ich klientami są przede wszystkim triathloniści- amatorzy, jednak większość zmienia budowę rowerów TRI. Dotyczy to zarówno geometrii (ramy są wygodniejsze: krótsze i wyższe od przeznaczonych do jazdy na czas), jak i komponentów i dodatków. W ubiegłym tygodniu napracowaliśmy się , dostosowując kierownice czasowe do potrzeb jazdy na długich dystansach triathlonowych. W Argonie E116 , aby poprawić komfort,na kierownicy 3T Aura Pro (gdy nie wystarczyło odwrócenie mostka i założenie podkładek) zamontowaliśmy 30 mm „słupki” pod podłokietniki.
W E117 konieczna była wymiana rurek w kształcie litery S (S-bend) na podgięte do góry (Ski-bend). Prawdziwym wyzwaniem był jednak rower Fuji, w którym kokpit powstał z połączenia elementów trzech kierownic: baza i rurki – Oval, podkładki dystansowe pod podłokietniki i śruby – 3T Vola Pro, podłokietniki i gąbki – Profile Design.
Kilka lat temu nie do pomyślenia…
E117 4 E117 Kierownica Fuji 1 Fuji 2 Fuji 3 Fuji 4


JAK STAĆ SIĘ JESZCZE SZYBSZYM ( I SZCZĘŚLIWSZYM )?!

To właśnie najmilsze chwile w życiu handlowca: gdy Kupujący jest szczęśliwy z dokonanego zakupu. Takich momentów dostarczają nam przede wszystkim triathloniści, a oni na szczęście stanowią najliczniejszą grupę Klientów. Na zdjęciu Artur Czerwiec, „dobry duch” klubu triathlonowego Water Knights z Zabierzowa i trener pływaków Kmity Zabierzów (tryskający radością po zamontowaniu w rowerze nowego dysku 3T).

ARTUR _3t 2 ARTUR _3t 1

 


OLA KORULCZYK NA ARGONIE E116 !

 
Przedstawiamy zdjęcia z przygotowań roweru Argon E116 dla Biegającej Bio Mamy, Oli Korulczyk. Ponieważ Ola miała wcześniej ustawianą pozycję czasową na rowerze szosowym z przystawkami, a dodatkowym ułatwieniem było zamontowanie siodła ISM Adamo (PR 1.0) na którym już jeździła, fitting nie zajął dużo czasu. Dzięki geometrii ramy i dużej sprawności zawodniczki pozycja jest bardzo mocno przesunięta do przodu, z nisko pochylonym tułowiem i „otwartym ” biodrem.
Życzymy dobrej zabawy!

 

Ola 1 Ola 2 Ola 3 Ola 4 Ola 5
 


ENEA CHALLENGE POZNAŃ – RETUL BIKE FITTING !

Wszystkich zainteresowanych naszą ofertą rowerów i komponentów zapraszamy na nasze stoisko na terenie EXPO w Poznaniu, otwarte w czasie rozgrywania zawodów ENEA CHALLENGE POZNAŃ. Równocześnie, ale w sklepie EnduShop, będziemy ustawiali pozycję na rowerze. Można rezerwować terminy w dniach od 21 lipca (czwartek) do 24 lipca (niedziela) bezpośrednio w sklepie u Mikołaja Studzińskiego, tel. 791 999 452.

Enea Challange


„FAŁSZYWE” SIODŁA ISM ADAMO !!!

Wraz ze wzrostem popularności siodeł anatomicznych ISM Adamo lawinowo rośnie również ilość oferowanych podróbek tych znakomitych siodeł. Część klientów nieświadomie, a cześć z „premedytacją” kupuje nieoryginalne siodła. Źródłem jest oczywiście Allegro lub chiński Alibaba.
Ponieważ w trakcie fittingów mamy do czynienia zarówno oryginalnymi, jak i „podrobionymi” siodłami, możemy z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, ŻE TAKA JAKOŚĆ JAKA CENA.
W związku z tym, że apele „nie kupujcie podrabianych produktów” w wielu przypadkach napotykają na reakcje : ” zmniejszcie wasze bandyckie marże, bo to niemożliwe, żeby cena oryginalnego produktu była taka wysoka”, postanowiliśmy prezentować zdjęcia podróbek.
Na zdjęciu widać jedną z wad takich siodeł: krzywe rurki relingu, które bardzo utrudniają prawidłowe ustawienie siodła. Każda korekta położenia siodła powoduje zmianę kąta pochylenia, co w przypadku siodeł anatomicznych ma kluczowe znaczenie.
Prologue 1

 


3T + THM !

3T podpisała umowę o współpracy z niemiecki producentem ultralekkich komponentów z włókna węglowego, firmą THM.
Jeszcze nie wiadomo, czy w najbliższym czasie obydwie firmy przygotują wspólne produkty logowane 3T. Na razie Włosi, ze względu na globalna sieć dystrybucji, pomogą Niemcom w sprzedaży komponentów THM, najlżejszych: mechanizmu korbowego Clavicula, hamulców Fibula i widelca Scapula.

THM 1 THM 2 THM 3 THM 4