We wtorek, 29 lipca, Argon 18 ogłosił, że staje się jednym z głównych sponsorów niemieckiego profesjonalnego zespołu kontynentalnego. Drużyna NetApp-Endura przekształci się 1 stycznia 2015 roku w Bora-Argon 18. Firma z Montrealu podpisała trzyletnią umowę z producentem luksusowych kuchenek i okapów kuchennych.
„Wybraliśmy ten zespół, bo wierzymy, że w ten sposób potwierdzimy, że jesteśmy jednych z wiodących i innowacyjnych, w skali światowej, producentów rowerów”, powiedział Gervais Rioux, współzałożyciel Argon 18 „. NetApp-Endura jest pro team’em w który jeździ 20 zawodników i który ma imponujący kalendarz startów w międzynarodowych wyścigach. Drużyna, mająca takich zawodników jak Leopold König, czyni od samego początku stałe postępy. Siódme miejsce w generalnej klasyfikacji indywidualnej tegorocznego Tour de France jest tego najlepszym potwierdzeniem. To, że zespół będzie jeździł na rowerach Argon 18 pomoże we wdrożeniu i przetestowaniu najnowszych technologii, a w konsekwencji pozwoli produkować lepsze rowery ”
Firma Argon 18, która została założona przez Rioux i jego brata Martina w 1999 roku, podpisała kontrakt z niemieckim zespołem tuż przed tegorocznym Tour de France. Rozmowy faktycznie rozpoczęły się już w sierpniu 2013 roku. Argon 18 brał początkowo pod uwagę pięć drużyn. W okolicach listopada rozmowy z NetApp-Endura były już bardzo zaawansowane. Gervais wspomina , że pierwsze kontakty jego firmy i drużyny miały miejsce mniej więcej cztery lata temu. Wtedy Argon 18 dostarczał rowery nieistniejącej już kanadyjskiej drużynie SpiderTech. W 2013 roku nie podpisał jednak kontraktu z żadną drużyną. W tym roku Argon 18 sponsorował kanadyjski zespół kontynentalny Silber Pro Cycling i amerykańską drużynę kontynentalną Jelly Belly Cycling wspieraną przez Maxxis. Współpraca z Jelly Belly została przedłużona na kolejne dwa sezony.
Rioux dodaje, że Argon 18 należy teraz do bardzo ekskluzywnej grupy producentów, których rowery będą uczestniczyć w Tour de France. NetApp-Endura była drużyną, która w tym roku otrzymała „dziką kartę”, umożliwiająca start w Tour de France. Drużyny należące do WorldTour, takie jak Giant-Shimano, Garmin-Sharp i Cannondale, mają zagwarantowane miejsca w Tour’ach. Pro-Teamowe zespoły kontynentalne, jak Bretania-sèche Environnement, Cofidis, IAM Cycling i NetApp-Endura, starty w takich wyścigach jak TdF uzależniają od zaproszeń organizatorów wyścigów.
„Dla nas był to długi proces,” powiedział Rioux. „Chcieliśmy wyjść z kreatywnym ofertą. Nie mogłem po prostu zostać w domu i powiedzieć: mam małą firmę. To jest zbyt drogie dla nas. Tak, musieliśmy zaangażować duże środki. To nie jest tanie. Ale znaleźliśmy sposób na to. Stworzyliśmy fundację i czekaliśmy na odpowiedni moment do złożenia oferty.. ”
Na pytanie, ile pieniędzy Argon 18 zainwestuje w drużynę, Rioux powiedział: „Setki tysięcy dolarów. Jest to dla nas bardzo duża inwestycja” Rioux nie potwierdził, że wierzy, że współpraca z Pro-Team’owym zespołem pomoże podwoić sprzedaż.
Transakcja oznacza, że firma Argon 18 będzie dostarczać zespołowi około 150 -200 rowerów rocznie. Wśród nich znajdą się takie modele jak szosowe Gallium Pro i przeznaczone do jazdy na czas E-118. „Oczywiście, mamy specjalny rower dla Paris-Roubaix, „powiedział Rioux. „Jesteśmy gotowi z rowerami dla zespołu.”