Dzisiejszy fitting dotyczył pozycji na rowerze Bianchi Vitargo.
Rower to karbonowa szosówka, ale pracowaliśmy na trzema konfiguracjami:
– pozycja szosowa ustawiona na siodle tradycyjnym San Marco
– pozycja czasowa ustawiana na siodle anatomicznym ISM PN 1.1 i przystawkach Tranz X
– pozycja szosowa ustawiana na siodle anatomicznym ISM PN 1.1
Skąd tyle wariantów w przypadku jednego roweru?
Otóż zaczęliśmy dopasowanie od pozycji szosowej na oryginalnym siodle. Zamieniliśmy mostek na dłuższy (120 mm, -8 stopni) i ustaliliśmy prawidłowe położenie siodła i kierownicy.
Mając gotową pierwszą pozycję, zamontowaliśmy przystawki czasowe i siodło anatomiczne ISM, próbując zoptymalizować pozycję czasową. Okazało się, że wysunięcie sztycy będzie takie same , jak w poprzednim ustawieniu, a więc wystarczy wymienić siodło i zamiast roweru szosowego mamy czasowy.
Osiągnęliśmy więc założony cel, ale Zawodnikowi było tak wygodnie na siodle ISM, że spróbowaliśmy jeszcze jazdy w pozycji szosowej na siodle anatomicznym. Udało się: obniżając i cofając siodło, uzyskaliśmy identyczną pozycję , jak dopasowaną wcześniej na siodle tradycyjnym.