Bike Fitting - Mam Świetną Pozycję

POZYCJA TT !

Zawodnikami, którzy w naszym sklepie szukają pomocy w zakupie roweru czasowego, lub ustawienia pozycji aero, są przede wszystkim triathloniści. Dzisiejszy dzień nie należał do typowych: klientem była kobieta, a sprzedawany Argon E112 miał służyć do jazdy na czas. Optymalizacja pozycji TT ma nieco inny cel, niż to ma miejsce w dopasowaniu ustawień Tri. Zawodniczka będzie startowała przede wszystkim na odcinkach 20 km, z bardzo dużą intensywnością, a jedynym jej celem będzie osiągnięcie jak najkrótszego czasu przejazdu. Pozycja TT jest bardzo aero, niska, wąsko podparta, a wygoda jest spychana na drugi plan.
W przypadku triathlonu również chodzi o jak najszybszą jazdę, ale ważniejsza jest stabilność pozycji i utrzymanie jej przez cały czas trwania wyścigu.
Różnice dotyczą również przepisów: w triathlonie nie mamy żadnych ograniczeń, UCI natomiast precyzyjnie określa geometrię ramy do jazdy czasowej, zasady ustawień siodła i wysunięcia przystawek.
Ponieważ Zawodniczka jest bardzo dobrze przygotowana fizycznie, sprawna i gibka, ustawienie pozycji nie było trudne. Po wymianie siodła na anatomiczne ISM PS 1.1 (model 2016) i wyjęciu wszystkich podkładek spod mostka , zaczęliśmy fitting. Siodło zamontowaliśmy zgodnie z z jednym z przepisów UCI: 5 cm za osią suportu. Ponieważ siodło ISM nie ma „nosa”, nawet cofnięte pozwalało na mocne przesunięcie ciała do przodu. Aby obniżyć pozycję, musieliśmy wymienić mostek ze standardowego na 3T ARX Pro o kącie -17 stopni. Po zmianach, kąt pochylenia pleców mierzony do poziomu wyniósł 19 stopni. Kąt zgięcia biodra jest mniejszy niż w pozycji Tri (40 stopni), jednak w przypadku indywidualnej jazdy na czas i tak sprawnej sportsmenki nie jest to problemem.
Życzymy sukcesów pani Kamili !!!

Kamila Płoszczyca 1 Kamila Płoszczyca 2 Kamila Płoszczyca 3 Kamila Płoszczyca 4 Kamila Płoszczyca 5