Bike Fitting - Mam Świetną Pozycję

3T VOLA PRO – druga odsłona

3T VOLA PRO – druga odsłona

 

Na ten moment czekaliśmy ponad rok. Po ubiegłorocznej premierze kierownicy (i przystawek czasowych) 3T Vola Pro na targach Eurobike, mieliśmy nadzieję, że nareszcie mamy coś, co ułatwi ustawianie pozycji czasowej na rowerach szosowych i czasowych z małych stackiem (niska główka ramy). Potwierdzeniem naszych oczekiwań  były nagroda dla kierownicy przyznana przez magazyn Triathlete (najlepsza kierownica czasowa).

Niestety, kierownica została przygotowana we współpracy z profesjonalnymi zawodnikami i amatorom trudno było znaleźć wygodne ułożenie ramion na wąsko mocowanych  podłokietnikach. Aby zwiększyć odległość między podłokietnikami, wykorzystywaliśmy skrajne otwory w „armpadach”. Takie rozwiązanie nie rozwiązywało całkowicie problemu napięcia ramion, natomiast plastikowe pady  pod wpływem obciążenia pękały. Ponieważ rozstaw podłokietników był niewystarczający, trudno było również znaleźć wygodny chwyt na końcach rurek o specyficznym gięciu.

Zgłaszaliśmy nasze uwagi producentowi, a nawet w desperacji przygotowywaliśmy adapter umożliwiający szersze mocowanie armpadów.  W tym roku, na kolejnych targach rowerowych w Friedrichshafen,  3T pokazało poprawiony model kierownicy i przystawek Vola Pro. Usunięto w nim wszystkie błędy pierwszego modelu:

– zbyt w wąskie mocowanie podłokietników. Wprowadzono dodatkowy element, który działa usztywniająco, równocześnie pozwalając na bardzo szerokie rozsuniecie padów.

– element stężający został dodatkowo wydłużony, dzięki czemu nawet najbardziej przesunięte na zewnątrz plastikowe, lekkie podłokietniki mają dodatkowe podparcie, chroniące przed wyginaniem i uszkodzeniem

Vola Pro 5Vola Pro 3

 

– zmieniono profil rurek – ich kształt (S bend) jest identyczny, jak w sprawdzonej i bardzo wygodnej  Aurze Pro

– pozostawiono podkładki umieszczane pod mocowanie przystawek, umożliwiające podniesienie

pozycji i poprawę wygody

Vola Pro 4Vola Pro 2Vola Pro 1

Ze względu na znakomitą jakość, bardzo estetyczne wykonanie i niską wagę, zamierzamy montować kierownicę Vola Pro w rowerach Argon 18 E117 i proponować ja naszym Klientom w czasie fittingów.

Cena wkrótce znajdzie się  na: www.wertykal.com – będzie niższa od konkurencyjnych produktów Profile Design T2+, T3+ i T4+, a  podkładki o różnej wysokości będą już w cenie zestawu.

Dla miłośników karbonowych komponentów 3T przygotowała kierownicę Vola Team

 

 


„…ostał ci się ino…” WERTYKAL

Bez cienia zażenowania chcemy pochwalić się tym, że jesteśmy jedynym studiem bike fittingu w Polsce, wymienianym na oficjalnej stronie RETUL.com.

Strona Retul z danymi

Każdy z „fitterów” RETULA  musi się poddać corocznemu (płatnemu !)  audytowi, w ramach którego weryfikowany jest jeden raport z ustawiania pozycji , wzbogacony o dodatkowe, bardziej szczegółowe dane.

Z prawdziwą dumą zamieszczamy, bardzo pochlebne dla nas,  podsumowanie audytu:

Wynik audytu

WERTYKAL (swietnapozycja.pl) ma certyfikaty  ukończenia kursów : RETUL LEVEL 1 TRAINING , RETUL LEVEL 2 TRIANING ( dawniej: Retul Master Fitter – najwyższy poziom , który można uzyskać w RETUL’u), pozycja czasowa i triathlonowa (dwukrotnie), Retul  oraz rozpoznawanie i zapobieganie kontuzjom w kolarstwie.

 


BLACKROLL DLA WSZYSTKICH !!!

Jak widać na zdjęciu, niewiele pozostało na półkach z pierwszej partii produktów do automasażu firmy Blackroll.

Ponieważ sami korzystamy z tych „rzeczy” , chętnie je promujemy. Po prezentacji rolowania dla zawodników klubu triathlonowego Waterknights, spotkaliśmy się z pływakami z sekcji Kmity Zabierzów. Ponieważ młodzi zawodnicy trenują 2 razy dziennie i startują  w całodziennych (lub kilkudniowych zawodach), kluczowym   dla nich jest odpowiednie rozgrzewanie bezpośrednio przed startem i rozluźnianie pod ciężkich treningach i wyścigach.

Blackroll

 


ARGON E112 DLA WYSOKICH sezon 2

Ponieważ producenci rowerów czasowych i akcesoriów dla triathlonistów zareagowali na potrzeby klientów-amatorów, dostępne są produkty umożliwiające między innymi ustawienie wygodnej pozycji triathlonowej. Dzisiaj mieliśmy wysokiego zawodnika (190 cm wzrostu), słabo rozciągniętego i z małym doświadczeniem w jeździe w pozycji aero. Wszystko to powodowało, że konieczne było skupienie się na wygodzie i stabilnej pozycji.

Pod podłokietniki założyliśmy  60 mm podkładki, a w główce ramy  Argon’a  E112 (L), zamontowaliśmy 30 mm wkręcane podkładki + 30 mm podkładki pod mostek.

Seryjne siodło Prologo Nago Tri zastąpiliśmy super wygodnym (wyściełanie 40 w skali producenta) ISM PR2.0.

Argon 60 mm Argon 60 mm_1 Argon 60 mm_2

 

 


BYLIŚMY W TELEWIZJI !!!

 

Pełni nadziei (i obaw), zasiedliśmy przed ekranami telewizorów, żeby zobaczyć, co „wyszło” z realizowanego w naszym sklepie (przez ponad trzy godziny) programu z udziałem pana Przemka Kossakowskiego.

Oczywiście byliśmy zachwyceni oglądając nasz sklep, ale z ustawiania roweru i rozmów o triathlonie nie pozostało wiele – poza „sucharem” o żonie triathlonisty sprzedającej rowery męża.

 

Program jednak został nagrany dla następnych pokoleń.

 

Kossakowski 7Kossakowski 8Kossakowski 1Kossakowski 6Kossakowski 3Kossakowski 4Kossakowski 2Kossakowski 9


REGULOWANY MOSTEK RETUL’a : ANGUL DYNAMIC FIT SYSTEM.

Długo czekaliśmy na sprowadzenie tego „cuda” , bo kosztuje 699 USD + koszt przesyłki + cło + podatek VAT, a wiec bagatela: 3800 zł. Jednak w tym roku Retul był litościwy i pozwolił odliczyć koszt corocznej certyfikacji (również niemały) od ceny zakupionego sprzętu.

A więc mamy GO i rzeczywiście bardzo ułatwia pracę. Można w bardzo łatwy sposób, za pomocą przekładni ślimakowej, ustawiać kąt nachylenia mostka i jego długość.

Wcześniej używaliśmy dwu regulowanych mostków: Purely Custom i Salsa, ale były trudne w obsłudze i w pewnym momencie przestaliśmy je montować w czasie fittingu.

Nowy regulowany mostek Retula bije na głowę konkurentów i jego funkcjonalność pozwala zapomnieć o cenie.

 

mostek Retul 3 Mostek Retul mostek Retul 2 mostek Retul 5 mostek Retul3


ARGON 18 E112 również dla wysokich zawodników!

Osoby, które zetknęły się z rowerami Argon 18 z pewnością zauważyły, że producent w modelach czasowych oferuje rozmiary ram: XS, S, M, L. Ponieważ wielu wysokich zawodników zainteresowanych jazdą na  tych znakomitych „czasówkach”  musiało zrezygnować z zakupu, ze względu na trudności z ustawieniem pozycji na ramie L, szukaliśmy rozwiązania. Jednych z nich była wymiana seryjnej kierownicy Profile Design na 3T Aura Pro, do której można założyć podkładki pod podłokietniki (poprawiające komfort) o wysokości od 10 do 60 mm. Ponieważ  taki zestaw kosztuje blisko 1500 zł  powodowało,  że cześć triathlonistów rezygnowała z roweru. Od pewnego czasu z pomocą przyszedł Proflie Design ze specjalnymi podkładkami o wysokości od 20 do 70 mm. Ponieważ te akcesoria kosztują niecałe 150 zł, stosunkowo tanio  rozwiązują problem wysokości ramy. Wystarczy tylko wymienić mostek na dłuższy i na ramie L może jeździć zawodnik który ma nawet  2 m wzrostu.

Zdjęcia pokazują rower Argon 18 E112, L, z przystawkami Profile Design T2+ i podkładkami o wysokości 50 mm (20+30) i mostkiem 3T ARX Team 150 mm (kąt -6 stopni). Zawodnik, który jest średnio gibki i ma 195 cm wzrostu , znalazł na nim wygodną pozycję: kąt pleców mierzony do poziomu:  26 stopni, kąt biodra (między udem , a tułowiem, w górnej pozycji korby): 51 stopni.

 

Argon E112 Argon E112_1


Łukasz Wietecki wraz ze swoim przewodnikiem Tomaszem Domagałą zdobyli brązowy medal Mistrzostw Świata w paratriathlonowej kategorii P5.

 

Z ogromną przyjemnością dowiadujemy  się o kolejnych sukcesach niezwykle utalentowanej pary sportowców: Łukasza Wieteckiego i przewodnika Tomka Domagały. Łukasz  i Tomek  zdobyli brązowy medal Mistrzostw Świata w Chicago w paratriathlonowej kategorii P5.

Z zawodnikami spotkałem się  w kwietniu w  poznańskim sklepie Endushop, gdzie pracowaliśmy nad odpowiednim dopasowaniem  tandemu.

Ponieważ Tomasz Domagała ma również plany związane z indywidualnymi startami na dystansie IM (Barcelona, 4.10.2015), ustawialiśmy pozycję na rowerze czasowym Quintana Roo.

2015-04-20 18.42.56 2015-04-20 18.43.15

 

 

Więcej informacji na temat sukcesów Tomka i Łukasza znajdziecie we wpisie  Jakuba Wojciechowskiego na portalu XTRI

http://xtri.pl/swiat/lukasz-wietecki-i-tomasz-domagala-z-medalem-mistrzostw-swiata-w-chicago-jerzyk-i-czesnik-gotowe-na-final-sms/


Długość ramion korbowodu w rowerach czasowych

Poniżej przedstawiamy artykuł, który przygotowaliśmy dla AKADEMII TRIATHLONU
http://akademiatriathlonu.pl/rower/poradnik/rower/2575-dlugosc-ramion-korbowodu-w-rowerach-czasowych


EUROBIKE 2015

W tym roku, już po raz dziesiąty, odwiedziliśmy największe w Europie targi rowerowe EUROBIKE. Przyjechaliśmy do Friedrichshafen na kilka dni, ale ze względu na ilość firm , z którymi  współpracujemy, skupiliśmy się  na odwiedzeniu właśnie tych stoisk.

Wzięliśmy udział w szkoleniach zorganizowanych przez firmy Campagnolo i Fulcrum, dotyczących nowych produktów i ich serwisowania (nowe koła, najnowszy interface do elektronicznych grup Campy). Obejrzeliśmy prezentowane nowości firm: Wilier Trestina, Deda, ISM, Morgan Blue, Castelli, Lake, Gebiomized.

Najprzyjemniejsze były jednak spotkania na stoiskach 3T (z udziałem Cadela Evansa – zwycięzcy Tour de France) i spotkanie dystrybutorów zorganizowana przez Argon 18. Argon pokazał najnowsze rowery: czasowe/Tri E117, E117+, E119, E119+ i zmieniony szosowy: Nitrogen (zintegrowana kierownica z regulowaną długością mostka). Twórca Argona 18 Gervais Rioux i dyrektor drużyny Bora-Argon 18, Ralph Denk, podsumowali pierwszy, bardzo udany sezon sportowy.

 

3T 1

Chwila oczekiwania…

3T 2

… i osoby zaproszone przez 3T zaczęły się „integrować”

3T 3

Cadel Evans rozmawia z jednym z inżynierów 3T (obecnie pracującym w Rotorze)

Argon 2

Na spotkanie zorganizowane przez Argon 18 przyjechali dystrybutorzy z całego świata

Argon 3

Główny projektant  i jeden z inżynierów  Argona omówili nowości pokazywane na Eurobike 2015

Argon 4

Imponująco prezentował się w pełni zintegrowany E119+.  Niestety, choć rower w pokazanej konfiguracji jest (według testów w tunelu aerodynamicznym) „najszybszym” produkowanym seryjnie rowerem, kosztuje 42 tys. złotych

Argon 1

Nowy Nitrogen ma zintegrowaną kierownicę, dostępną w trzech  szerokościach ,  z mostkami o regulowanej długości